Sport

CAVALIADA POZNAŃ 2013

Cavaliada 2013
Impreza oczami wystawcy

slider2.jpgCo roku w drugi weekend grudnia odbywa się jedna z największych końskich imprez w Polsce – CAVALIADA.  Międzynarodowe zawody połączone z występami, pokazami i targami są prawdziwym rajem dla miłośników koni i jeździectwa. Od dwóch lat Zabookuj gości na Cavaliadzie w podwójnej roli. Posiadamy swoje stoisko targowe oraz relacjonujemy imprezę. W  tym roku poszerzyliśmy ofertę o sklep jeździecki, tak więc poza promocją portalu zawitaliśmy także z akcesoriami jeździeckimi.
Dotarcie do Poznania nie było łatwe. Huragan Ksawery narobił niezłego bałaganu i podróż wydłużyła nam się w czasie z 3,5 do 10 godzin. Ośnieżone drogi, ślisko, słaba widoczność, silne podmuchy wiatru, połamane drzewa, spowodowały wiele wypadków i utrudnień na trasie. Samochody w rowach, kolizje drogowe, tiry stojące w poprzek drogi blokujące przejazd, to obrazek z piątkowego dnia. Gigantyczne korki, które utworzyły się w okolicach miejscowości Żnin, zablokowały przejazd krajową 5 w stronę Poznania. Ludzie stali tam po kilkanaście godzin, dowożono im jedzenie i paliwo. Część osób ewakuowano do pobliskich szkół i remiz strażackich by nie spędzili nocy w samochodach. Nam na szczęście udało się objechać bocznymi drogami cały ten korek i dzięki napędowi 4×4 naszego Zabookowego Nissana mogliśmy bezpiecznie jechać dalej.
Na miejsce dotarliśmy przed 16-tą. Tu kolejne trudności. Problem z wjazdem na teren targów. Jeździliśmy od bramy do bramy i nigdzie nie chcieli nas wpuścić. Nie ważne, że mieliśmy kartę wjazdową, że stoisko wykupione, że musimy się rozładować z towarem, że warunki pogodowe spowodowały taką, a nie inną sytuację. Dopiero interwencja u kierownika ochrony dała rezultaty i mogliśmy  wjechać.
Zaparkowanie auta na terenie targów graniczyło z cudem,  dziwne jednak, że „po dogadaniu się” mogło znaleźć się miejsce, hm…pozastawiam to bez komentarza.
Po rozpakowaniu i zagospodarowaniu stoiska, mogliśmy oddać się działaniom targowym i dziennikarskim.
Tu kolejne utrudnienie, tym razem dla fotoreporterów. Ustawienie trybuny, na której tylko i wyłącznie mogliśmy przebywać, nie pozwalało na relacjonowanie zawodów, bo po prostu nic z niej nie było widać. Fotografowanie z innego miejsca kończyło się na wypraszaniu przez ochronę. Perspektywa braku zdjęć z Cavaliady nie napawała optymizmem, szczególnie po ciężkich próbach dotarcia do Poznania. Kolejna interwencja u organizatora poskutkowała. W następnym dniu dziennikarze i fotoreporterzy mogli stanąć już przy bandzie. Tak więc zdjęcia mamy 🙂
DSC_1037_kopia.jpgNa hali targowej w pierwszym dniu dużego ruchu nie było. Wiadomo, warunki pogodowe nie sprzyjały wychodzeniu z domu. Jednak już w sobotę i niedzielę tłumy ludzi zaczęły przewijać się miedzy stoiskami. Poza targami w naszym pawilonie zorganizowane były pokazy m.in. Pony Games, Wild Wild West, Parada Ogierów, Pokaz polskich Arabów, Moda Jeździecka, Korowód Zaprzęgów, a także odbył się Halowy Puchar Polski 2013 w Paraujeżdżeniu. Poza tym w sali wykładowej odbył się X Zjazd Uniwersytetu Jeździeckiego. Duże zainteresowanie naszym stoiskiem nie pozwoliło nam w pełni na oglądanie zawodów ani pokazów.
Najważniejsze konkursy udało nam się zobaczyć i sfotografować. Emocjonującym i chyba najchętniej oglądanym konkursem był sobotni Speed & Music, w którym zawodnicy w zawrotnym muzycznym tempie rywalizowali z czasem. Najlepszy okazał się reprezentant Niemiec Felix Hassmann na Horse Gym’s Kira.
Główny konkurs Cavaliady – Grand Prix również należał do tego zawodnika tym razem dosiadającego Horse Gym’s Balzaci. Cavaliadowe rozgrywki jeździeckie zakończył konkurs Ostatniej Szansy z jokerem, w którym zwycięstwo odniósł Polak – Marek Lewicki na koniu Abigej.
Co roku Cavaliada w Poznaniu cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno ze strony zawodników, wystawców i odwiedzających. Mimo utrudnień pogodowych i problemów, z którymi musieliśmy się borykać jako wystawcy oraz media, możemy zaliczyć ten wyjazd za udany i mamy nadzieję, że w przyszłym roku wszystko odbędzie się bez utrudnień.

Wyniki:

05.12.2013 czwartek:  konkurs nr 1 Mała Runda  konkurs nr 1J  Juniorzy   konkurs nr 2a Średnia Runda   konkurs nr 3 Duża Runda

06.12.2013 piątek:  konkurs nr 4a Średnia Runda   konkurs nr 5 Duża Runda   HPP Zaprzęgi 1   konkurs nr 6 Potęga Skoku   konkurs 7 Mała Runda

07.12.2013 sobota:  konkurs a2J Juniorzy   konkurs Cavaliada Future 1   konkurs 8 Finał Średniej Rundy   HPP Zaprzęgi 2  Kuce sztafeta konkurs 9 Spped&Music

08.12.2013 niedziela:  Finał Malej Rundy   Final Juniorzy   Finał Cavaliada Future   Grand Prix11   Konkurs Ostatniej Szansy

A.S

Wszystkie zdjęcia zamieszczone na portalu autorstwa ZABOOKUJ.eu są chronione prawami autorskimi i stanowią wyłączną własność portalu www.zabookuj.eu. Zabrania się kopiowania, reprodukowania, publikowania, umieszczania w Internecie, przesyłania, transmitowania, rozpowszechniania i/lub modyfikowania.

Zakup zdjęć możliwy jest już przez płatność elektroniczną DotPay
zobacz wszystkie zdjęcia z tego wydarzenia w albumie Picassa, wybierz i skonsultuj się z nami  << kontakt >>
– otrzymasz link do dokonania transakcji on-line

<<Zobacz zdjęcia z pozostałych imprez>>